Język angielski – KWANTOWO – czyli jak się uczyć „bez zadęcia”
Czy wiesz, co tak naprawdę hamuje przyswajanie wiedzy? Co sprawia, że przystępujemy do nauki języka, a potem przestajemy się uczyć?
Dlaczego łamiemy swoje postanowienia dotyczące nauki, dbania o dietę, sport, odchudzanie, oszczędzanie itp.?
Przyczyną jest brak motywacji. A właściwie opór tej części naszej osobowości, która nie chce i sabotuje tą racjonalną część jażni.
Georgij Iwanowicz Gurdżijew człowiek, który znał kilkadziesiąt języków, dużą wagę przywiązywał do jednoznacznego rozumienia słów (cechy niedocenianej, a leżącej u podstaw wielu poważnych kryzysów w procesie uczenia się).
Gurdżijew opisał człowieka symbolicznie jako połączenie Powozu, Konia, Woźnicy i Pasażera.
Budda Siakjamuni porównał umysł człowieka (i samego człowieka) do jeźdżca i słonia. Jeździec to racjonalna część mózgu, słoń to część nieracjonalna.
Jeśli prześledzimy budowę mózgu człowieka to kora mózgowa (cortex) jest tzw. naszym umysłem świadomym i tą część możemy przypisać – jeźdżcowi.
Uklad limbiczny – to część mózgu odpowiadająca między innymi za nasze emocje, pamięć i tą część mózgu możemy przedstwić w naszym obrazowym schemacie jako – słonia.
A więc nasze wszelkie postanowienia, nasze chęci, nasze chcenie sabotuje słoń (umysł emocjonalny), który nie chce słuchać „jeźdźca” (umysł świadomy).
Dlatego też w systemie Gurdżijewa: Woźnica – intelekt (racjonalna część mózgu) chce osiągnąć cel, ale do tego potrzebny jest koń (emocjonalna część mózgu), powóz czyli nasze ciało. Np. postawa ciała ma kolosalny wpływ na nasze samopoczucie i przyswajanie wiedzy.
Pasażer w systemie Gurdżijewa opisywany jest jako duch – my nazwiemy go umysłem nieświadomym lub podświadomością.
Nasza innowacyjna metoda nauki języka scala wszystkie niezbędne składniki konieczne do niezwykle skutecznej metody nauczania.
Najważniejsze części składowe tej metody stanowią: